Orfeusz Apollónak, a zene istenének és Calliopenak, a legidősebb múzsának volt a gyermeke. Játékával képes volt elvarázsolni az embereket, megszelídíteni a vadállatokat. Orfeusz és Euridiké története az egyik legszebb mitológiai történet a szerelem erejéről. Nem véletlen, hogy a korai opera atyja, Claudio Monteverdi is ezt a történetet választotta legendás operája témájának. Zenei utazásunk során a múzsák vezetnek minket, és Orfeusz lábnyomait követve jutunk el a zene Monteverdi által kijelölt céljához: megérinteni a hallgató lelkét, feléleszteni az érzelmeket, és egyenesen a szívhez szólni.
1. J. C. F. Fischer: Ouverture from Calliope (Musikalischer Parnassus)
2. G. Frescobaldi: Toccata Quarta per l’organo da sonarsi all’Elevazione (Toccate e partite d’intavolatura, Libro Secondo)
3. J. C. F. Fischer: Toccata from Uranie (Musikalischer Parnassus)
4. J. J. Froberger: Meditation, fait sur ma Mort future FbWV 620/1.
5. J. C. F. Fischer: Harpeggio from Polymnia (Musikalischer Parnassus)
6. L. Couperin: Tombeau de Mr Blancrocher (Bauyn Manuscript)
7. J. C. F. Fischer: Praeludium from Erato (Musikalischer Parnassus)
D. Buxtehude: Auf meinen lieben Gott (Partita) BuxWV 179
8. [Allemande]
9. Double
10. Courante
11. Sarabande
12. Gigue
13. J. C. F. Fischer: Tastada from Terpsichore (Musikalischer Parnassus)
14. J. Kuhnau: Sonata Quarta: The fatally ill, and again healthy, Hiskias
15. J. C. F. Fischer: Praeludium from Melpomene (Musikalischer Parnassus)
16. H. Purcell: Sefauchi’s Farewell Z. 656 (The Second Part of Musick’s Hand-Maid)
17. J. C. F. Fischer: Toccatina from Thalia (Musikalischer Parnassus)
J. Pachelbel: Aria Prima (Hexachordum Apollinis)
18. Thema
19. Variatio 1.
20. Variatio 2.
21. Variatio 3.
22. Variatio 4.
23. Variatio 5.
24. Variatio 6.
25. Thema da Capo
26. J. C. F. Fischer: Praeludium harpeggiato from Clio (Musikalischer Parnassus)
27. J. C. F. Fischer: Chaconne from Euterpe (Musikalischer Parnassus)