



Bérczesi Róbert - ÉN MEG AZ ÉNEK: Emléxel? (CD)
Bérczesi Róbert 2011-ben jelentette meg Én meg az Ének projektnév alatt Emléxel? című magyar dalokból álló feldolgozáslemezét.
Egységár:
2 490 Ft
Ár hűségpontban:
1500
Fizetendő:
2 490 Ft
Áraink az ÁFA értékét tartalmazzák!
- Elérhetőség: Raktáron
- Kiadó: 1G Records
- Cikkszám: 1G20110530-2
- Súly: 125.00g
- Várható szállítás: 2025.10.13.
- Szállítási ár: 1190 Ft-tól
- Elérhetőség: Raktáron
- Kiadó: 1G Records
- Cikkszám: 1G20110530-2
- Súly: 125.00g
- Várható szállítás: 2025.10.13.
- Szállítási ár: 1190 Ft-tól
A három és fél szünet után 2011-ben újjáalakult Hiperkarma gitáros-énekes frontembere, Bérczesi Róbert az elmúlt pár évben Biorobot és Panírozott Barikád nevű együttesei mellett aktív volt szólóestjeivel is, ahol sok feldolgozást játszott számára fontos, szívének kedves dalokból – és most lemezre is vette azokat.
„Öt éve válogatom a dalokat erre a lemezre, 40-45 dalt választottam ki, tanultam meg és formáltam át a saját képemre: az volt a célom, hogy mindegyik úgy hangozzék, mintha a saját számom lenne. Végül 21-et választottam ki ebből a 40-45-ből, és április folyamán rögzítettük őket az R33 stúdióban. Keményen dolgoztunk, gyakorlatilag napi 10 órákat" – meséli a lemez születéséről Bérczesi, aki azt is megindokolja, miért nem saját neve alatt adta ki az albumot: „Az egy szál gitáros fellépéseimen használtam ezt a fedőnevet, hogy Én meg az Ének: egy szál gitárral játszottam, én meg az énekem, illetve én és az énjeim, amelyek megnyilvánulnak az egyes dalokon keresztül. Ezért választottam most is ezt a nevet az albumhoz. Bérczesi Róbert néven soha nem adnék ki szólólemezt, ilyet nem tennék, biztos, hogy nem.”
Az akusztikus dominanciájú, elektromos gitárt alig, torzítottat pedig egyáltalán nem használó lemezen réges-régi magyar dalok (Megáll az idő, Engem nem lehet elfelejteni stb.) és a ma már hatvanas éveikben járó „nagy generáció” előadói mellett a hetvenes-nyolcvanas évek magyar undergroundjának és új hullámának zenekarai – például a Trabant és a Bizottság – is előkerülnek egy-egy feldolgozás erejéig. „Szerettem volna ezektől a zenekaroktól is egy-egy számot átdolgozni, mivel úgy érzem, hogy ezek a dalok nem kapták meg a megfelelő stúdiókörülményeket, hogy megfelelően rögzítsék őket” – mondja ezekről a gitáros-énekes. „Jól megírt, jó szövegű, jó dallamú számok veszhetnek el úgymond a süllyesztőbe csak amiatt, mert annak idején nem tudták őket normális stúdióban felvenni. A célom az volt, mint az egész lemezzel is, hogy ezeket a dalokat átmentsem a mai világba, hogy a mai fiatalok is meghallgassák, megérthessék ezeket. Mivel ha az eredeti verziójukat hallgatnák meg, akkor talán nem értenék őket, a hangszerelés és stúdiótechnika hiányosságai miatt, hiszen annak idején ezek az együttesek mind underground zenekarok voltak, tehát gyakorlatilag el volt lehetetlenítve, hogy ők rendes stúdióban vehessenek fel lemezt.”
A lemezen rövidke instrumentális átkötésként mese- és rajzfilmek zenei témái is felhangzanak, a Futrinka utca vagy a Macskafogó mellett például Bérczesi nagy kedvence, Az idő urai című 1982-es francia-magyar animációs film végefőcímzenéje is „Az a rajzfilm engem nagyon megérintett gyerekkoromban. Aki látta azt gyerekként, biztos mindenkinek ugyanaz róla a véleménye: hogy félelmetes! De ahogy teltek az évek, és egyre idősebben újra és újra végignéztem, egyre több érdekességet fedeztem fel benne. Az egyik mániám az időutazás, az időutazásos filmek. Ebben a rajzfilmben olyan ügyesen oldották meg az időutazás problematikáját, hogy szerintem nincs benne hiba. Mindenkinek ajánlom ezt a filmet, zseniális.”
„Öt éve válogatom a dalokat erre a lemezre, 40-45 dalt választottam ki, tanultam meg és formáltam át a saját képemre: az volt a célom, hogy mindegyik úgy hangozzék, mintha a saját számom lenne. Végül 21-et választottam ki ebből a 40-45-ből, és április folyamán rögzítettük őket az R33 stúdióban. Keményen dolgoztunk, gyakorlatilag napi 10 órákat" – meséli a lemez születéséről Bérczesi, aki azt is megindokolja, miért nem saját neve alatt adta ki az albumot: „Az egy szál gitáros fellépéseimen használtam ezt a fedőnevet, hogy Én meg az Ének: egy szál gitárral játszottam, én meg az énekem, illetve én és az énjeim, amelyek megnyilvánulnak az egyes dalokon keresztül. Ezért választottam most is ezt a nevet az albumhoz. Bérczesi Róbert néven soha nem adnék ki szólólemezt, ilyet nem tennék, biztos, hogy nem.”
Az akusztikus dominanciájú, elektromos gitárt alig, torzítottat pedig egyáltalán nem használó lemezen réges-régi magyar dalok (Megáll az idő, Engem nem lehet elfelejteni stb.) és a ma már hatvanas éveikben járó „nagy generáció” előadói mellett a hetvenes-nyolcvanas évek magyar undergroundjának és új hullámának zenekarai – például a Trabant és a Bizottság – is előkerülnek egy-egy feldolgozás erejéig. „Szerettem volna ezektől a zenekaroktól is egy-egy számot átdolgozni, mivel úgy érzem, hogy ezek a dalok nem kapták meg a megfelelő stúdiókörülményeket, hogy megfelelően rögzítsék őket” – mondja ezekről a gitáros-énekes. „Jól megírt, jó szövegű, jó dallamú számok veszhetnek el úgymond a süllyesztőbe csak amiatt, mert annak idején nem tudták őket normális stúdióban felvenni. A célom az volt, mint az egész lemezzel is, hogy ezeket a dalokat átmentsem a mai világba, hogy a mai fiatalok is meghallgassák, megérthessék ezeket. Mivel ha az eredeti verziójukat hallgatnák meg, akkor talán nem értenék őket, a hangszerelés és stúdiótechnika hiányosságai miatt, hiszen annak idején ezek az együttesek mind underground zenekarok voltak, tehát gyakorlatilag el volt lehetetlenítve, hogy ők rendes stúdióban vehessenek fel lemezt.”
A lemezen rövidke instrumentális átkötésként mese- és rajzfilmek zenei témái is felhangzanak, a Futrinka utca vagy a Macskafogó mellett például Bérczesi nagy kedvence, Az idő urai című 1982-es francia-magyar animációs film végefőcímzenéje is „Az a rajzfilm engem nagyon megérintett gyerekkoromban. Aki látta azt gyerekként, biztos mindenkinek ugyanaz róla a véleménye: hogy félelmetes! De ahogy teltek az évek, és egyre idősebben újra és újra végignéztem, egyre több érdekességet fedeztem fel benne. Az egyik mániám az időutazás, az időutazásos filmek. Ebben a rajzfilmben olyan ügyesen oldották meg az időutazás problematikáját, hogy szerintem nincs benne hiba. Mindenkinek ajánlom ezt a filmet, zseniális.”
Közreműködtek:
Bérczesi Róbert - gitár, ének
Nemes Zoltán - zongora
Pribojszki Mátyás - szájharmonika
ef Zámbó István - orgona
Lőrincz György - szaxofon
Szűcs Krisztián Qka – trombita
Korb Attila - pozan
Gazda Bence - hegedű
Andriel - vokál
Bencze Alma - vokál
Haragonics Sára - vokál
Maróti Dániel - ének
Dallista:
1. Megáll az idő (Hollós Ilona)
2. Szállodák pálmafák (Trabant)
3. Álmodom (Bródy János)
4. A szavak eltalálnak (Beri Ary és Gombóc)
5. Várj míg felkel majd a nap (V'Moto Rock)
6. Jelvény nélkül (Kispál és a Borz)
7. Vidám dal (Bonanza Banzai)
8. Használt dal (A.E. Bizottság)
9. Eső előtt eső után (Zorán)
10. Az idő urai (filmzene)
11. Lövölde tér (Kern András)
12. Szél hozott szél visz el (Halász Hudit)
13. Csak egy este (Európa Kiadó)
14. Faképnél történő hagyás (Z'Zi Labor)
15. Futrinka utca (filmzene)
16. Nagyvárosi farkas (Beatrice)
17. Pirosmadár (Kex)
18. Komédiás (Ajtay Andor)
19. Macskafogó (filmzene)
20. Engem nem lehet elfelejteni (Mikes Éva)
21. Mackódal (Gálcsiki János)
Részletek | |
Előadó | Bérczesi Róbert |
Album címe | Emléxel? |
Megjelenés éve | 2011 |
Kiadó | 1G Records |
Műfaj | Alternatív |
Formátum | CD |
Csomagolás | Műanyagdobozos |
Gyorskeresés:Bérczesi Robi,
Hiperkarma,
Én meg az Ének,
emléxel?,
feldolgozáslemez,
népdalok,
Bródy János,
Szenes Iván,
Lovasi András